Ke Laman Tranung Kite Balik Semula Pada Paparan Utama Hantar Artikel Forum Borak Siber Jalinan Siber Fhoto Album Hubung Kami ...

   SALURAN BERITA ALTERNATIF ANDA     
Teladan  ·  Penulis  ·  TKOBlog  ·  KelabTKO  ·  e-Groups  ·  WebRTV  ·  Iklan  ·  TKO Versi 7  ·  Exit
Masuk/Login @ Daftar sebagai ahli baru

Advertising/Iklan

Skim pembiayaan koperasi

Al-Bai  Bithaman Ajil Tanpa Penjamin

Langsingkan badan selamat dan semulajadi selama 30 hari

Rawatan Tradisional Secara Islam

Bengkel Kereta anda dengan harga berpatutan

Smart Learning Skor A

CD ayat-ayat suci AlQuran Al-Rogyah Alyare'yah

Sihat Secara Semulajadi

Memiliki Perfume Egyptian Potion

ceramah terkini

Alphalipid

REVOLUSI Penjagaan KERETA

Minyak Wangi tanpa Alkohol - Pengedar diperlukan!!

Al Quran Digital

MLM berasakan buah manggis (VeMMA)(Vemmabuilder)

Lambang Lelaki Sebenar

Seminar e-Book

Krim untuk lelaki virile for men

jus manggis vemma

penapis air fnr2u

Rumah burung layang ingin dijual

MACAM2 ADA seperti produk sarang burung, DCL, Naco, Slim it yourself dan lain2 lagi...

Produk Jus Manggis Vemma

Ziarah Yaman

Penawar Masalah Mata

10 Ribu produk affiliate oleh ClickBank

Coklat Minda

Layari Qasseh-Design Online Shop

Register ONLINE sekarang!

Nasrin Ibtisam Enterprise: e-Catalog

EXTRA INCOME, DAFTAR PERCUMA

www.labonda.com - LaBonda Collection

www.iluvislam.com

Program Didik Fitrah

Ceramic Busines Club, pemborong barang2 seramik

jom kita boikot barangan yahudi.sokong produk islam

Melicinkan Perjalanan Kenderaan Anda

kelab Jutawan

Mengatasi Masalah Kelakian Anda

Kursus Penternakan Lintah!

- HANYA RUANG IKLAN INI SAHAJA MASIH ADA KEKOSONGAN

Modules
 Asas Laman
    · Home
    · AvantGo
    · Feedback
    · Forums
    · iklan
    · livep2p
    · Private_Messages
    · Shout_Box
    · Stories_Archive
    · Surveys
    · tkofm
    · Top
    · Video_Stream

 Tambahan
    · Arkib 2005
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempah Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Hantar Aktiviti
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box
    · Web Video

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs

Akhbar Hari Ini
Perhatian : Sekadar baca sahaja, percaya? itu kena fikir dahulu.

Isnin, 4/5/2009

  Speaker mohon Sultan Perak tangguhkan sidang DUN
  Bekas Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak didakwa lagi
  7 sampul surat tender Toyota Camry diterima
  Rakyat penanda aras utama KPI - Najib
  Mesyuarat bincang isu agama anak tidak lama lagi
  Hafiz lepas dan bukan letak jawatan Ketua Pemuda Pas
  Kuala Lumpur dipilih menjadi tuan rumah KLCIC
  Dadah dalam kontena tak mungkin RM1 bilion - Musa
  Penjawat awam terbaik dihantar melanjut pelajaran
  Hanya ulama profesional layak untuk Presiden, Timbalan Presiden Pas
  Mahkamah Tinggi benar prosiding batal keputusan KDN
  4,000 kakitangan awam dijangka hadir sambutan Hari Pekerja
  Jangan buat kacau minta Pas letak calon di Penanti
  Asas ikatan kesetiaan dan bai'ah dalam sektor awam.
  Pro-Anwar dibidas
  500 mat rempit diperiksa
  GLC ternak ayam hapus monopoli
  Syabu satu kontena bernilai RM200j dirampas?
  Teruskan bina jambatan bengkok
  ‘Telah lama dipersetujui, ia tidak perlu diubah’
  Biar muktamar tentukan siapa layak
  Pas Selangor akui gagal penuhi tuntutan ahli
  Perlis mahu ulama isi jawatan tertinggi
  Tidak ada dalam perlembagaan – Pas Melaka
  Demi maruah parti
  BN tidak perlu bertanding
  Keputusan letak jawatan Manoharan 4 minggu lagi
  Penanti: Hadi ulangi sokong calon PKR
  Kaji semula keputusan– Dr. Mujahid
  Zambry lapor polis tuduhan ADUN Titi Serong
  Saya tidak tahu langsung spekulasi Soi Lek - Tee Keat
  3 lagi kes H1N1 dikesan
  Babi dijangkiti virus H1N1 di Kanada
  50 rakyat Mexico diasing
  FBI peralat pelajar Islam di Amerika Syarikat
  Pakistan tubuh mahkamah rayuan Syariah
  Sri Lanka kritik negara Barat
  Sondhi dakwa pegawai tentera terlibat
  WHO elak umum tahap wabak
  Zoo musnah 3 babi hutan
  Jurulatih NFL patah tulang
  ADB sedia bantu negara Asia hadapi H1N1
  Ayah mahu pelihara anak
  Pekerja bagasi enggan punggah beg
  Antasari nafi terlibat kes bunuh
  Selatan Australia larang guna beg plastik
  Pencuri tersangkut atas bumbung

Ranking TKO
Rebutlah ranking ini... © 2004 Tranung Kite

Chit Chat

Only registered users can shout. Please login or create an account.

Meja Online #
Welcome, Anonymous
Nickname
Password
(Register)
Membership:
Latest: john11
New Today: 0
New Yesterday: 0
Overall: 25153

People Online:
Visitors: 0
Members: 0
Total: 0

@TKO..

Current Poll Results

Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak?

Setuju6 %6 %6 % 6.59% (883)
Tidak91 %91 %91 % 91.45% (12254)
Entahlah1 %1 %1 % 1.96% (263)

Total Votes: 13400


[ Voting Booth | Other Polls ]

Last 5 Surveys at Tranungkite Online V8

 Berapa user/nickname anda di TKO? (933 votes)

 Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (13400 votes)

 BN merasuah, menculik & membeli Adun PR Perak. Pandangan anda, adakah Kerajaan PR tergugat? (2023 votes)

 Keputusan PMR 2008 cukup cemerlang. Subjek Maths & Sains meningkat. Anda percaya? (3678 votes)

 Calon PAS Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu Pilihan Anda? (12904 votes)


"Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak?" | Login/Create an Account | 46 comments
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by tenteraberani on Saturday, February 07 @ 14:32:00 MYT
(User Info | Send a Message)

120% tak setuju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by al-angin on Saturday, February 07 @ 17:26:07 MYT
(User Info | Send a Message)

macamana kuli dan ku razaleigh faham bahwa kjaan perak bn tak sah? dia orang paham law. tapi sultan a/l setan perak sbg lord justice over rule his own signings.  stupid king. king kong lagi pandai. keng kang pun jalan straight. gua hingat kan, kan, kan, itu lui punya pasai lah.  only two legal ways to topple a government legally, but this king tarak baca punya. itu estate 10 kali lagi paham. malu jadi melayu perak.  doa sebelum sembahyang jumaat sorilah nak doa kasi lu, laknat lagi ada maaaa.......the king and i....yul brynner....good film, good king...but this perak king is an antique silverware, taro museum lagi baik, or better in the madame tussaud wax muzeum...or a clay muziumlah.  mulai hari ini, aku adalah seorang rakyat bebas...meaning..bukan waganegara perak lagi.....erase..erase...ease...kalau bole parti bebas...bolehkan rakyat bebas...perak boley...itu hoki punya kayu taro itu raja mulut dalam daaaaaa...


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by ibnuyusof on Sunday, February 08 @ 01:06:15 MYT
(User Info | Send a Message) http://pastebrau.blogspot.com/

200% tak bersetuju


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by assubky on Sunday, February 08 @ 10:31:11 MYT
(User Info | Send a Message)

ila yaumal qiamah x stuju...pe je la jasa sultan2 ni kt rakyatnye..nk kata bg perlindungan agama x jg..duk tang tu ja..murtad merata..syiar islam x jua berkembang bahkan sbaliknye berlaku...Ya Allah mengapalah mereka ini diciptakan utk bersenang lenang dan bersedap2 dgn duniamu tanpa golongan ini tdk berbuat sesuatu utk agamamu..atau adakah hati2 para sultan dan mereka2 yang seangkatannye terhijab dan jauh dgnMu gara2 mreka terasa nyaman dan selesa ditakhta mereka!!!!...tdk kah mereka tau kita akn dipertggjwbkn...Ya aLLah mengapakan tiada sultan di Malaysia ni seperti sultan2 yg mursyid dan soleh,tawadu' dan cinta akn agamaMu seperti Sultan Harun Al Rasyid..tdk takut mereka jika stiap hati2 dr insan bwhn sprt kami ni akn tuntut di akhirat...akn ku bawa kptsn sultan perak itu ke mahkamah Allah nnti selagi mana sultan2 ini tetap dgn kelenaan dunianya...akn aku tuntut..aku berjanji...ssghnya hati2 para wali Allah ini tidak setuju...


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by dedakhapak on Sunday, February 08 @ 10:58:24 MYT
(User Info | Send a Message)

500% TIDAK SETUJU...
Tetapi ramai yang tak tahu bahawasanya istana terbabit dalam konpirasi ini. Istana bimbang apa yang diperolehi ketika BN dulu mula dikurangkan sejak PR ambil alih. Istana amat takut jika projek Gamuda Doule Rail Track mereka terbantut dengan kemelesetan sekarang.
Bayangkan ketika Ir. Niza menghadap istana maka berkata lah Si Raja "Innallahama'assobirin" (Allah sentiasa bersama-sama orang yang sabar). Sah Ir Niza sudah digula-gulakan. Kenapaaaaa????? Benar...Najib sudah pun masuk menghadap lebih dulu. Bila Ir Niza masuk Si Raja cuba memujuk dengan ayat tesebut. Masuk nya Najib kali kedua membawa bersama-sama nya senarai calun MB dan Exco baru.
Ini menunjukkan tiada siapa pun boleh perintah Perak selain UMNO. Kalau anda menang tunggu lah anda akan di jatuhkan secara paksa.
Kalau begini lah politik Perak ayuh lah mulai sekarang kita menjauhkan diri dari pembesar UMNO sama ada YB hinggalah kepada ahli-ahli biasa UMNO. Asingkan/hindarkan diri kita dari apa-apa juga majlis mereka baik kenduri hatta mati kerana mereka menafikan suara rakyat bawahan yang diibaratkan umpama pariah.



Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by kembara_putih on Sunday, February 08 @ 18:40:49 MYT
(User Info | Send a Message)

Sultan tak patut campur-aduk kan dendam kesumat kepada DAP dan kaum Cina dalam membuat keputusan. Sultan yang adil adalah sultan yang mengikut perlembagaan. PRU13 PR memerlukan sekurang2nya majoriti 10 kerusi, baru lah sultan tak mampu menyebelahi UMNO lagi.



Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by IgigiWaiielelo on Sunday, February 08 @ 18:54:57 MYT
(User Info | Send a Message)

Memanglah tak setuju
Tapi nak buat macam mana
Kita mentimun deme doghian mangkor (keras tapi tak boleh masak)
Jadi sakit je le kite digolek dek deme.
Kalau durian busuk pun boleh gak buat tempoyak,
bolehlah timun sama2 bila cecah sambai nanti.
Tak tahu le nak buat aper doghian sebegini.
Innallah ha ma'assobirin.


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by mujahid1 on Sunday, February 08 @ 19:05:56 MYT
(User Info | Send a Message)

Kalau gini gayanya Malaysia patut bubarkan semua kerajaan negeri dan bagi raja perintah ...lagi senang. Sebab patutnya kerajaan pilihan rakyat, so apa juga keputusan mesti rujuk pada rakyat ..... bolo punya olang


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by neurmatt on Monday, February 09 @ 11:47:21 MYT
(User Info | Send a Message)

tidak setuju sangat2 500%.. patut buat pilihanraya jer.. baru tau rakyat suka sapa..


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by kembara_putih on Monday, February 09 @ 19:57:47 MYT
(User Info | Send a Message)

Rupanya konspirasi demi bisnes dan cari makan antara sultan dan Najib. Puteri sultan ada share dalam Gamuda. Syarikat ni sedang kerugian dan kekurangan projek. Jadi pertukaran barter berlaku antara cari makan dan kuasa. Lihat di bawah ni dari Raja Petra:

http://stocktube.blogspot.com/2009/02/perak-pr-bn-and-gamuda-its-all-about.html [stocktube.blogspot.com]

http://mt.m2day.org/2008/content/view/17858/84/ [mt.m2day.org]



Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by bbk2755 on Monday, February 09 @ 22:00:35 MYT
(User Info | Send a Message)

sultan perak adalah sultan yang paling terpelajar diantara sultan2dimalaysia pernah memegang jawatan ketua hakim negara.baginda tau apa yang dia lakukan adalah tidak bercanggah dengasn undang tubuh negeri yang diwarisi dari titih keturunan nya dari kesultanan melayu melaka dahulu lagi.kalau sesiapa rasa dia berketurunan melayu dia patut sedar siapakah raja kepadanya.melayu cuma ada ditanah melayu sahaja dalam dunia ini.cuma raja melayu saja lagi yang disembah oleh semua bangsa dimalaysia hari ini.jika tiada raja melayu tidak disembah oleh sesiapa lagi.perkara ini patut di bubuh dikepala hontak orang2 melayu.jangan lah jadi jebat dizaman multiracial ni nanti anak cucu mu akan jadi melayu pulau pinang dan melayu singapura.kena cerdik sikit berfikir...............


keputusan Sultan Perak menyeksa rakyat.. (Score: 1)
by ssyukri on Tuesday, February 10 @ 10:08:17 MYT
(User Info | Send a Message)

jika ini keputusan pakar undang-undang negara maka tunggu lah kehancuran dlm undang-undang negara ini..kalo dulu org respect sultan Perak kerana pengatahuan perlembagaan tapi dlm kes ni org dh hilang respect pada dia..kepada semua penyokong PR buktikan kebenciaan anda pada pilihanraya kecil Parlimen Bukit Gantang dan pilihanraya kecil Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Selambau, Kedah..


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by permatang on Tuesday, February 10 @ 23:43:52 MYT
(User Info | Send a Message)

amat mendukacitakan...
www.permatang.blogspot.com


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by line on Thursday, February 12 @ 01:50:33 MYT
(User Info | Send a Message)

Raja Adil Raja di Sanjung,Raja Zalim Raja di Sendung....


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by obamam on Thursday, February 12 @ 12:40:56 MYT
(User Info | Send a Message)


Derhaka SULTAN?? pala hotak hampa! Sultan pun orang mcm kita..yang lebihnya dia ni dok Istana, makan minum api ayaq semua rakyat tanggung. Lepas tu depa berak dalam tong. Rakyat juga yang mai kutip taik depa. Aku bukan nak kata la, memang bagus ada sultan ni sebagai ketua negara, tapi aku tak nampak langsung apa kebaikan dan jasa sultan selama ni. yang aku dok rasa depa ni perabihkan beras saja!


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by Kurma-kari on Thursday, February 12 @ 15:08:12 MYT
(User Info | Send a Message)


Tak setuju tapi apa boleh buat taik kambing jadi parpu...... marang parpu kepunden


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by abdulrahmanhussi on Friday, February 13 @ 23:37:54 MYT
(User Info | Send a Message)

sultan azlan dah nyanyuuuuuuuuuuuk


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by ayuandetank on Saturday, February 14 @ 23:25:37 MYT
(User Info | Send a Message)

assalamu'alaikum wbt.

teman nak kongsi idea sikit dengan rakan2 semua yang ikuti survey ini. ulasan daripada banyak ahli2 politik telah kita semua ikuti termasuk "warning" daripada sultan selangor kerana rakyat kalian telah cuba menderhakai kaum kerabatnya. syabas rakan2 semua. kalian memang patut diberi sebanyak2 pujian (idok ler semacam memuji allah swt). kalian memang peka dengan perkembangan politik semasa tanahair. syabas teman ucapkan.

hendaknya tak usahlah kita mencaci mana-mana individu baik kecil mahupun besar pangkat mereka. yang sebaiknya kita banyakkan solat tahajjud, hajat, istikhoroh dan berbagai lagi yang lebih bersifat islamik. kita minta agar allah swt pemilik sekelian makhluk ini yang akan memberi segala keputusannya...samada baik atau buruk. allah swt lebih mengetahui daripada kita semua.

kalau kita dah tak dapat bersabar dalam hal-hal seumpama ini, maka siapalah kita yang bakal menghadapi beribu kemungkinan mendatang yang masih belum pasti. kita semua sering mengikuti perkembangan semasa, maka segala kemungkinan itu telah dapat kita baca secara teori kita sendiri, apakah negara kita ini bakal mendapat keamanan atau sebaliknya. di mana kalau penguasa bertindak selari dengan kehendak allah swt maka selesalah rakyatnya dan kalau sebaliknya, maka akan terimalah padahnya nanti. janji2 allah swt adalah pasti.

maka kepada rakan2 semua, berjuanglah mengikut landasan dan garis panduan yang telah ditetapkan oleh allah swt. janganlah hendaknya kita caci mencaci, keji mengeji sesama sendiri. tak ada guna dan faedahnya. mereka tak akan mendengar rintihan kita semua, bahkan mereka akan teruskan juga agenda2 songsang mereka yang bakal memporak perandakan lagi keadaan ummah. yang pastinya mereka dan juga segala bentuk tindakan mereka telah terkeluar jauh daripada landasan islam sebenar. mereka telah hanyut dengan kemunafikan mereka, mereka telah dikaburi mata hati dengan kefasikan mereka dan mereka kini telah dan akan merosakkan aqidah mereka sendiri lantaran sedikit ujian kuasa yang telah allah swt amanahkan kepada mereka. mereka2 penguasa ini bakal menerima habuan mereka diakhirat nanti. kalau baik pemerintahan mereka kepada rakyatnya maka baiklah balasannya, dan jika sebaliknya maka begitulah juga janji allah swt yang takkan dapat diubah2 lagi kerana kita sendiri yang tak mahu mengubahnya.

kepada rakan-rakan yang mengikuti survey ini, sekali lagi saya mengharapkan agar janganlah bentuk tindakan kita semua menyamai dengan bentuk tindakan mereka yang telah menjauhkan diri mereka dengan allah swt. mereka ini sudah tidak lagi bertuhankan allah swt. tuhan bagi mereka telah lama mati dan tiada lagi tuhan sekarang ini. yang ada hanyalah mereka bertuhankan kepada hawa nafsu mereka sendiri yang di dalamnya merangkumi kuasa, harta dan wanita. bunuh, fitnah, rasuah, zalim dan berbagai lagi adalah mainan harian dan makanan ruji bagi mereka. na'uzubillahi minzalik.

justeru itu maka marilah kita semua yang meyakini kepimpinan allah swt melalui khalifahnya yang masih ada lagi di muka bumi malaysia ini, yang masih lagi ingin memartabatkan islam itu sebagai hanya satu agama yang diredhoi dan tertinggi, sama-samalah memikul tanggungjawab ini dengan memberi tunjuk ajar dan nasihat semampu mungkin kepada rakan2 kita yang lain yang masih lagi tidak menemui cahaya kebenaran. melalui jemaah kita, kuatkanlah tekad kita, azam kita, iman kita dalam menghadapi segala pancaroba ini. sama2lah kita tidak akan lagi bersekongkol dengan mana2 pemerintah yang menentang akan allah swt.
sultankah mereka, rajakah mereka, menteri perdanakah mereka, timbalan menteri perdanakah mereka, menteri2kah mereka, timbalan2 menterikah mereka atau sesiapa sahaja yang tidak mengikuti peraturan, perlembagaan, janji2 yang mereka sendiri gubalkan, tambahan pula kepada allah swt mereka khianati, mertabatnya sama sahaja. tak ada siapa yang tinggi dan tak ada siapa yang rendah pada sisi allah swt. yang membezakan antara kita semua adalah taqwa kita kepada allah swt. dialah sega

Read the rest of this comment...


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by SemutarHitam on Monday, February 16 @ 11:58:53 MYT
(User Info | Send a Message)

200% tidak setuju sama skali!!!


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by WhatEver on Tuesday, February 17 @ 12:56:13 MYT
(User Info | Send a Message)

X Setuju! atas nama demokrasi negara, pulangkan pd rakyat menentukan!
Jika kuasa dunia bertahkta, inilah jdnya... daulat tuanku, jilat punggungku...huhu...


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by mahattt on Tuesday, February 17 @ 13:10:01 MYT
(User Info | Send a Message)

saya sangat setuju bahasa sultan yg menjadi payung kepada rakyat islam dan melayu., tanpa sultan mungkin agamas islam telah lama diperkotak katikkan,
tetapi apa yang saya tak setuju ialah sultan perak yang cuba campur tangan dalam isu politik, sepatutnya isu politik diserahkan kepada perlembagaan dan tidak bercanggah dengan rukun negara,
soal pembentukan kerajaan semua telah terang dan jelas ada peruntukan sendiri dan kenapa sultan perak cuba campur tangan. kalau nak campur tangan pun biarlah berlandaskan undang2 yang telah disediakan, rakyat perak berdemontrasi bukan untuk memperbodohkan institisi raja dan kedaulatan sultan perak tetapi untuk menegakkan undang2 yang telah sedia ada, ini sepatutnya sultan perak sendiri sudah faham.


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by epoy_jr on Tuesday, February 17 @ 13:47:36 MYT
(User Info | Send a Message)

aku setuju kalo sultan bubar DUN negeri perak..tapi sultan perak iaitu sultan azlan shah memang tersangat cerdik dari segi undang2 itu pasal anak yer( Dr Nazrin) boleh jadi raja muda perak..kalo mengikut  law of rules di negeri perak raja muda mestilah anak sultan idris, sultan perak sebelum sultan azlan shah...tapi puak BN/UMNO yg ader waris banyak dengan sultan azlan sudah tentu la menyokong sepenuh yer saranan dari sultan perak..sebab waris sultan idris banyak masalah dengan BN/UMNO..pandangan lain2 tak sama dengan kehendak puak2 BN/UMNO..


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by anaklangkawi on Wednesday, February 18 @ 09:07:50 MYT
(User Info | Send a Message)

kita dah selangkah lagi mendekati negara Republik dek kerana menderhakai Sultan & Institusi Raja. Tahniah Anwar & PR.. p/s: akan ada satu ketika jika PR memerintah negara bunyi2 utk menghapuskan kuasa raja.


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by chekamala on Thursday, February 19 @ 08:40:57 MYT
(User Info | Send a Message) http://www.chekamala.blogspot.com

Raja Kapoor dan Raja Balak sudah tak memandang kepada keperluan rakyat, tapi keperluan bisnes anak-beranak...


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by elnino on Monday, February 23 @ 01:16:40 MYT
(User Info | Send a Message)

tak setuju 100000000000000000000000000000000000000000000000000
000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000%
paham tak?????????????????????????????


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by eurokopter on Tuesday, February 24 @ 14:42:01 MYT
(User Info | Send a Message)

Keputusan yang terbaik adalah dari pengundi yang mana terlibat lompat melompat. Tarik kan sekurang-kurang 1000 pengundi dikawasan yang terlibat membuat petition (atau saman) terhadap SPR tentang hak mereka untuk mengadakan pilihanraya baru. Ini adalah kerana mereda diperdaya oleh wakil yang mereka undi dahulu. Kalau wakil rakyat berhak untuk lompat, pengundi lebih berhak untuk memilih yang baru.


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by ikanlepu on Tuesday, February 24 @ 17:26:14 MYT
(User Info | Send a Message)

Sultan bangang; buat keputusan cam budak sekolah rendah. Sume psal rel berkembar MMC-Gamuda. Raja Eleena ada syer kt sane, payment dh sangkut sbb masalah di laluan Ipoh-utara. Sangkut pula di Seberang Jaya sbb tk submit pelan dan feesnya.

Najib ulamkan nk release part payment. Tu je.

Nape masa jumpe Nizar pd kali ke-2, dia yg ckp;"InnaAllaha-ma'ashsobirin".

Cirit sultan.


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by fauziyaacob on Sunday, March 01 @ 21:09:11 MYT
(User Info | Send a Message)

sangat tak setuju. tindakan mencemarkan raja. nampak berkepentingan dan menjadi alat politik.


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by Gallardo on Sunday, March 01 @ 22:02:10 MYT
(User Info | Send a Message)

saya pohon untuk sembah derhaka kepada sultan perak..



Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by warish on Monday, March 02 @ 17:52:59 MYT
(User Info | Send a Message)

aku setuju ngan sultan perak tak bubarkan DUN, dengan tindakan sultan perak ni banyak perkara perundangan yg kita dpt tahu yg selama ini di tipu oleh UMNO Celaka ni, Percayalah tak lama nanti DUn terpaksa di bubarkan juga, percayalah pada sultan tindakan nya ini memboleh kan rakyat membuka mata dan mempercepatkan kejatuhun BN celaka. Jangan derhaka pada sultan, hidup sultan. Kalu aku kat tempat sultan pun aku akan buat tindakan yg sama, sultan perak bukan nya bodoh.


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by shuji on Monday, March 02 @ 18:46:06 MYT
(User Info | Send a Message)

tidakkkk!!!!!!!!!aku tdak stuju...tidak stuju same skaliii...


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by REALITI on Tuesday, March 03 @ 23:12:53 MYT
(User Info | Send a Message)

Benarkah Sultan bertindak atas kepentingan rakyat?
Sila berikan buktinya !!



Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by syaidina on Wednesday, March 04 @ 19:21:34 MYT
(User Info | Send a Message) http://geniuskidsstore.blogspot.com/

Dunia dah akhir zaman...salah satu tanda dari tanda2 akhir zaman...negara atau negeri akan diperintah olae seorang raja yang zalim pada rakyatnya..dahlahtu...toksah pecah kepala dok pikiak pasai depa...meh kita salurkan Taqwa dan keimanan kita mencari keredhaan Ilahi...moga kita dapat disisihkan dari menjadi konco2 Dajal Ya'jud Ma'jud..
Takbirrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by aimankom on Thursday, March 05 @ 06:31:47 MYT
(User Info | Send a Message)

SAYA TAK SETUJU 1000%


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by templer on Friday, March 06 @ 00:38:24 MYT
(User Info | Send a Message)

rakyat perak sekarang ni rugi, kerana kerajaan dah tak berpungsi segala program2 yg telah dirancang sudah terhenti.akibat perbuatan najib dan sultan ,jgnlah fikir periuk nasi kau orang saja rakyat miskin menderita lu org tak peduli ,kalaulah ketua agama tentulah tau agama kalau kau org nak menangkan hati kau org, tunggulah...! masa kemusnahan akan sampai


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by realaduka on Sunday, March 08 @ 11:24:52 MYT
(User Info | Send a Message)

minta sultan perak fahami hasrat rakyat perak..


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by haruntalib on Thursday, March 12 @ 20:04:45 MYT
(User Info | Send a Message)

Aku mengikuti kemelut ini secara dekat. Namun aku semakin yakin setiap awal kurun akan datang seorang mujaddid yang memimpin dan memperbaharui segala urusan amanusia terutama dalam kalangan umat Islam yang telah hancur lebur oleh berbagai kerosakan. Aku menunggu-nunggu terjadinya daulah Islamiah keli kedua yang diberitakan melalui atsar-atsar para sahabat nabi ra yang menyebut gelaran pemimpin berkenaan sebagai PUTERA (Bukan kerabat Di Raja) BANI TAMIM..yang berjuang (membina tapak daulah) dan akhirnya, ia DIBERI kan daulah berkenaan....bersambung insyaAllah..


Re: Adakah anda setuju dengan keputusan Sultan Perak? (Score: 1)
by haruntalib on Thursday, March 12 @ 20:04:48 MYT
(User Info | Send a Message)

Aku mengikuti kemelut ini secara dekat. Namun aku semakin yakin setiap awal kurun akan datang seorang mujaddid yang memimpin dan memperbaharui segala urusan amanusia terutama dalam kalangan umat Islam yang telah hancur lebur oleh berbagai kerosakan. Aku menunggu-nunggu terjadinya daulah Islamiah keli kedua yang diberitakan melalui atsar-atsar para sahabat nabi ra yang menyebut gelaran pemimpin berkenaan sebagai PUTERA (Bukan kerabat Di Raja) BANI TAMIM..yang berjuang (membina tapak daulah) dan akhirnya, ia DIBERI kan daulah berkenaan....bersambung insyaAllah..

               
Rintihan..

Sila Klik
30 Dis - Solat hajat diperkarangan kompleks Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu...
Punk Hadhari..

Sila Klik
1 Jan - Pakaian dan stail diorang kat bawah ni jenis apa? Punk ke, Gothik ke, Skinhead ke? Susah beb gua nak menjawab... Inilah Terengganu Bestari!
Kerajaan tetap zalim...

Sila Klik
26 Sept - Hari ini bermula jam 12 tgh, rakyat berkumpul di Masjid Jamek, KL utk menyatakan bantahan mereka terhadap tindakan kerajaan Malaysia menggunakan ISA..
Runtuh lagi...

Sila Klik
6 Dis - satu lagi tragedi tanah runtuh yang dahsyat telah berlaku di Bukit Antarabangsa, Ulu Kelang

* Klip pada pada paparan gambar untuk melihat lebih banyak lagi gambar menarik...


REFORMASI
Tranung Kite
Laman [email protected]
Detikdaily
Buletin Online
klpost.com
Jiwo Kelete
Bukit Besi OnLine
Pemuda Wilayah
Jasin Daily
Pemuda BukitKatil
Kedahlenie..!!
no2 umn0
Utara Online
Siasahdaily
Pahang daily
Sabahdaily
PORTAL
Kampus Negara
Pemuda Seremban
Mahasiswa Kini
ar-Romli
DarulBayan
I Luv Islam
Terjah
Statesman
Buletin Purnama
Sabah Kita
Politic Today
Rakan Usrah
Kelate Kito
Tranung Lening
Perak Bersatu
ANALISIS ISU/BERITA
Tarmizi Mohd Jam
Kopitiam Bang Nan
Pink Turtle
Ahli Parlimen PAS
A.M.K.NS.
Perisik Rakyat
Rozmal Malakan
Republik kata
Go Malaysia
BLOGGER
Roslan SMS Corner
Amin Iskandar @ Black
...penarik beca
A L- H U S S E Y N
Amdang 81
Ketua Perusuh
Tun Telanai
Faisal Tehrani
Ibnu Hasyim
Merah Tinta
Ibrahim Baba
Fudzail
Cucu Mat Kilau
Anak Bapa
Cikgu Nuriís Online
Drs Idham Lim
Attakiri
Abu Ayysah
Suhaimi Taib
Redhuan D. Oon
Jed Yoong
Aktivis Nora
Dr. Hj. Hamirdin
Malaysia Waves
Sofi Wahab
Telahan Politik
Aduka Taruna
Blues Whereha
Nik Abdul Nik Aziz
Suhaizan Kayat
jahilGoBlog
Edyesdotcom
Bulan Penuh 2012
Lagenda Buta
Orang Klawang
Tok Pijat
Zahid Yusof
Taranama
Boneka, Penyu & SPR
Dr. Lo Lo
Jamaludin Md Isa
Helang Jagat
Meli Kapak Jangak
Hishamuddin Rais
Che Kamala
Rusli Islam
Ahmad Fadhil
Eddie Putra
Amirulreza
Rosli Salem
Tempe Goreng
Sokong PR
Janggut
Wan Nordin Yaacob
Betul Ka?
Lanh14
LAWAN ARUS
Tun Dr Mahathir
UMNO-Reform
Kadir Jasin
Sang Kelembai
Arah Kita
Rockys Bru
Screenshots
Mahaguru58
Kuda Kepang
Kickdefella
Jawatankuasa Ad-Hoc
Kuda Ranggi
Putera Maya
TAK AKTIF
Kelantankini
Ukhwah.com
Seberan
Adnan Ibrahim Al-Binjari
Media Islam
Ekonomi Islam
Akan dikeluarkan...
AKHBAR
Harakah Daily
Suara KeAdilan
Malaysiakini.com
Agenda Daily
Malaysia Today
Bernama
Utusan Melaysia
Berita Harian
Harian Metro
Berita RTM
The Star
The Star Melayu
Malaysia Insider
Sinar Harian
Kosmo
Siasah
Wasilah Online
MalayaDaily
Newskini
WEBBLOG POLITIK
Apa Ada Pada Nama
Mai Bincang-bincang
Pemuda Insaf
Al Banjari
Kamarudin Sidek
Desa Kerayong
Peghelih La...
Lord Azaab
Ilham Najmi
nakmarah...marahlah!
Barisan Untuk Rakyat
ASAM lambunau
Hashim Habeed
Ilmuan
Cenangau
Minta 5 Minit
Tawan Pekan
Tak Gedebe
Penawar Rindu
Beras Terpilih
Kuda Trojan
Seri Iskandar
Warta Nasional
Kembara Salik
PakNgah 70
Jendela Hikmah
Pemuda PAS Sura
Hasbullah Pit
syifa arjuna
..harapan tidak buta
In Deep tots
Forum Maya Intelek Muda
Selangor Today
Wartawan Rasmi LR
Hikayat Putera Batu
Alahai-Apa-Ni
Lot 250
Pengembara Jalanan
Anak Bapak
An Nasru
Harapan Baru
Ustaz Muktar
Mejoh
Silembiks
Talkjanz.com
Anak Kecil Main Api
FadhilNor & Rakan
Dr Speaker
Pancak Bicara
Rencana Rakyat
Tukul Besi
Bumi Perak
Anak Reformasi
DPP Gombak
WEBBLOG CP
Bukan Kerana Nama
Mohd Nasir
Tau Takpe
Kerabu Bersuara
Harapan Malaysia
Berfikir Dengan Waras
Barisan Rakyat
Demi Membela Islam
Skuad Batu Caves
Al Brangi
Beras Melaka
al-Futhuhat
WEBBLOG UMUM
Fikir2 Renung2
Jiwa Kita Merdeka
Ikan Pekasam..
Hembusan
Rampai Seri
Kereta Mayat
Syakur Ibrahim
Zulzaidi
Bangkit Dgn Sebuah Cita
SetiapKejadiahBerhikmah
Fi Thorikillah
Harisfadila.com
Unpublished Notes
Kami Perihatin
HalimIslam
Maliki Xp Blog
Sosialis Kanan
Ikatan Ilmu
Runtuh Kebatilan
Peduli Rakyat
Malaysia Tanah Air Ku
bawean termenung
Topeng Sakti
Ibnu Mustafa
Abu Bahsyir Al Muqry
Gaya Peneroka
Ustaz Amin
Cili Merah
Hati Sufi
WEBBLOG B.I.
My Game
Juctice4all Kuantan
Pakatan Rakyat
729 NO ISA
Kata Tak Nak
Angin Perubahan
KakiBlog
Harism Ibrahim
Barking Magpie
FORUM @ e-GROUPS
Forum Gerak Reformasi
Guru Reformasi Online
Forum UMNO-Reform
Halaqah.Net
Shoutus Syabab
E-Minda Kita
IZ Forum Cak
Forum Al-Tawbah
PARTI POLITIK
Parti Islam Se-Malaysia
Pemuda Pas Pusat
Dewan Muslimat Pusat
Dewan Ulamak Pusat
PAS Kelantan
PAS Kedah
PAS Negeri Sembilan
PAS Penang
PAS Melaka
PAS Selangor
PAS Pahang
PAS Johor
PAS N. Sembilan
PAS Perak
PAS Kedah
PAS Sabah
DPP Kelantan
DPP Johor
DPP N9
DPP Sarawak
DPP Pahang
DPP Kedah
DPP Penang
DPP Perak
PAS Bukit Bendera
PAS Johor Bahru
Pas Jelebu
PAS Bangi
Pas Subang
Pas Batu
PAS Bakri
PAS Parit Buntar
DPPK Bagan Datoh
Pemuda Pengkalan Chepa
DPP Padang Serai
DPP Pasir Gudang
DPP Wangsa Maju
DPP Kuala Trg
DPP Sik
DPP Demit
DPP Kemaman
DPP Pengkalan Chepa
DPP Rompin
DPP Putrajaya
DPP Lumut
DPP Padang Besar
DPP Jerantut
DPP Muadzam Shah
DPP Besut
DPP Jempol
DPP Maran
DPP Gombak
DPP Pertaling Jaya Sel
MTD Guchil
MTD Peramu Jaya
MTD Tg Lumpur
MTD Pulau Tawar
MTPD Sura
PAS Mengkebang
PAS DUN Jeram
Dar At-Tarbiyyah
CP Bandar Bukit Mahkota
Pemuda PAS Rasa
Pemuda PAS Jln Yadi
PAS Caw. Shah Alam 2
Lajnah Pekerja
KeAdilan Rakyat
Angkatan Muda KeAdilan
Keadilan Johor
AMK P. Pinang
KeAdilan Sri Gading
Keadilan Batu
AMK Batu
AMK Serdang
DAP
PERTUBUHAN/NGO
P.U.M.
Aliran
Suaram
Fomca
Muslim Consumer
Darul Izzah
Halal Jakim
Amal Malaysia
Jabatan Amal
Jabatan Amal 2
PASTI Kelantan
Tunas Islam
Nisa W. Persekutuan
Nisa Negeri Sembilan
Nisa Pekan
BERSIH
Bersih N9
GERAK
Pemuda Bersamamu
Skuad Waja Terengganu
MAMPAT
GAMIS
Khidmat Meru
PIMPINAN
PIMPINAN PAS
Nasharudin Mat Isa
Husam Musa
Mustafa Ali
Mohamad Sabu
Dr. Mohd Hatta
Haji Mahfuz
Mahfuz Omar II
Khalid samad
Dr. Syed Azman
Ust. Ahmad Awang
Dr. Lo Lo
Iskandar Abdul Samad
Drs. Khalil Idham Lim
Ustaz Nasir Zakaria
Dr. Halimah Ali
Subky Latif
Herman Samsudeen
Adly Zahari
Azizi Abdullah
Aiman Athirah Al Jundi
PIMPINAN PKR
Anwar Ibrahim
Azmin Ali
Tian Chua
Zulkifli Noordin
CheguBard
YB Fuziah Salleh
YB Mohammad Fairus
PIMPINAN DAP
Lim Kit Siang
KM - Lim Guang Eng
MP @ ADUN
N17 Gombak Setia
P99 Ampang
N19 Bukit Antarabangsa
Hulu Langat
N18 Bukit Payung
MP Kapar
Adun Titi Serong
Adun Chempaka

Semua YB Pakatan...
WEBSITE/LINK BARU..
ApSeReNaPeTe
Keadilan Bayan Baru
Satu Pentafsiran
DPP Temerloh
Pasti Temerloh
Pasti Az-Zahra
N25 Bukit Selambau
Pena Perjuangan
Jangan Beli
Kembara Minda
Blogger Wawasan
Web Panas
Sekondakhati
Sidang Online
Corong Kita
Dr. Zulkifly Ahmad
DPP Kuala Langat
Blog Rantau
Hanafiah Ahmad
Limau Tambun
YB Dr. Nik Mazian
DPP Serdang
PP Sarawak
Mengejar Cahaya
Markaz Ehsan
al-Kerohi
Zul Mamak
sya~reformis
KopiCyber
AUDIO & VIDEO
WebRTV PAS
Terengganu Kini
WTV8 Altenatif
TV PAS
TVceramah
MyKuliah.Com
Grapes Nasyid
Siput Online
Pesan Untuk Umat
Amal Makrof
Hoh..?
Keadilan TV
TKOdaily
Kelab Greenboc
WorldTV
TV Utara
Kuliah Mazhab Akidah
Debat parlimen
Video Politik
Media Rakyat
Kuliah.net
Thinking Of Life
Malayaku
You Ceramah
TV Pakatan Rakyat
Al-Muttaqin TV
BICARA AGAMA
Ust Nasrudin
Zaharuddin.Net
Ustaz Muda
Ilmu & Ulama
Mesra Rakyat
The Rise Of Islam
Al-Bakistani
Al-Ahkam
SaifulIslam.Com
Harun Yahya
Jarum Emas
Tasek Pauh
Shamatun
Surau 2Faber
Sapaan Makrifat
Selak
Anda Tanya Saya Jawab
Isu Semasa Islam
Warisan Nabawi
Sampaikan Satu Ayat
Darul Mujahidin
Dr. Mohd Asri
Kebenaran Dari Allah
Ummah Online
Santapan Minda Pejuang
Ustaz Azhar Idrus
Akidah Alul Haq
Raja Ahmad Mukhlis
LUAR NEGARA
Republika Online
Kompas Cyber Media
Al Jazeera (English)
Al-Sofwah.or.id
Khalifah.com
Kavkazcenter.com
Al Manhaj
Majalah Ummi
Pattani Darulsalam
DUNIA ISLAM
Satu Umat
Al Muslimin
Suara Anak Muda
UMUM/LAIN-LAIN
Zulkiply Harun
Quran Online
Quran Flash
Laman PendidikanMY
Portal Pendidikan
Laman Emjay
Lowyat Net
Health Tips
Aiman Ku
Pondok AnNur
Nusa Mahsuri
Grafik Photoshop
Pondok
Karyawan Perak
Karya Cipta
DuniaICT
Pasir Puteh
Al-ahnaf Khat
Dunia Rossem
JARINGAN
Jaringan A Athoullah
My Jalinan
Sabilillah
Skoodeng
Calon & Blognya
Link Pas Sana-sini
Sopo Sentral
Shidinar Net
Mega link (link-link yang lain)
* Link laman yang dipaparkan adalah yang aktif sahaja.
Laman tidak dikemas kini lebih daripada sebulan akan dikeluarkan secara automatik..
[Untuk yang lain-lain sila klik Mega Link atau Link Pilihan pada atas Homepage ini]

 
PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER & DPPKD
(DEWAN PEMUDA PAS KAWASAN DUNGUN, TERENGGANU DARUL IMAN)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)


©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel :
[email protected] atau Webmaster : [email protected]

Lot 3672, Bangunan PAS Kawasan Dungun,
Kg. Pak Sabah, 23000 Dungun, Terengganu.
Tel/Faks : 09-848 5001

All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.