Akaun Anda Hantar Artikel Forums Prosedur Iklan Hubung Kami Top Hits Keluar RSS TKO Versi X3 Facebook TKO Twitter TKO TranungKite Online Melihat Waktu Solat
     Create an account      
  TERKINI..   Tidak Boleh Solat Atau Sembahyang. Jika Anda Tak Boleh Terima, Sila Hantar Surat Peletakan Jawatan    'Cikgu pembangkang' digesa berhenti kerja kata Menteri UMNO    Bolehkah AirAsia bayar kerugian yang ditanggung oleh pelanggan kerana pengabaian rasa kemanusiaan?    Lepas Tangkap Pasangan Berkhalwat, Pegawai Agama Pula Rogol Gadis 14 Tahun    Grand Design Mahathir dan UMNO?    Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Caw-Cawangan Jerai    Munajat "BANGKIT PERTAHANKAN KELANTAN" di Wisma Madu, Machang    Bulu Mata Membeku? Ini Kampung Paling Sejuk Di Dunia!    Mahathir Diperangkap Oleh Jamal Tongkol... Ini mesti Pecah Panggung..    Dialog Rakyat Dun Beserah, Pahang  
Infomation
Iklan Kiri





UNTUK MAKLUMAT LANJUT BERKENAAN IKLAN - sila emelkan ke [email protected]
Menu Utama
 Asas Laman
    · Home
    · 10 Teratas
    · Advertising
    · Akaun Anda
    · Album
    · Arkib Artikel
    · Beritahu Kawan
    · FAQ
    · Forum
    · iklan
    · Kajian
    · Kotak Sembang
    · Masej Peribadi
    · Muat Turun
    · Newsxxx
    · Pencarian
    · PHPNuke Editor
    · PRK Sg. Limau
    · Statistik
    · Sudut Cetak
    · Sudut Video
    · Topik
    · Tragedi MH17
    · Waktu Solat

 Tambahan
    · GuestBook
    · Mega Links
    · Tempahan Iklan
    · Peta Laman

 Peranan Anda
    · Tambah Download
    · Tambah Links
    · Beritahu Kawan
    · Komen/Cadangan
    · Kaji Selidik
    · Catat GuestBook

 Ahli Berdaftar
    · Hantar Artikel
    · Akaun Anda
    · Mesej Peribadi
    · SMS Percuma

 Khidmat Kami
    · Download
    · Webs Link
    · Waktu Solat
    · Kalendar Aktiviti
    · Papar Shout Box

 Radio & TV
    · TKO.fm
    · TKO.tv
    · WebTV1
    · WebTV2
    · KTV
    · WTV8
    · TVPAS
    · WebRTV

 Bantuan & Info
    · Dasar Kami
    · FAQ
    · Tips Webs
Shout Box

Only registered users can shout. Please login or create an account.
Statistik Pembaca
We received

481655894
page views since
1 September 2012

Jumlah Hits
· Hari Ini

19157

· Semalam

157525


Purata Hits
· Sejam

9,347

· Sehari

188,368

· Sebulan

5,733,999

· Setahun

68,807,985


Server Masa Server
· Masa

03:22:40

· Tarikh

20 Jan 2018

· Zon

+0800

Anonymous Online

- masih ada satu iklan kosong di ruang ini -

RUU 355 bakal jadi bahan kempen PAS!
Posted on Sunday, December 17 @ 11:22:23 MYT
Dilulus untuk paparan oleh AbuBakarMat



Analisis Isu "

Assalamualaikum,,,
Selawat dan Salam ke atas Junjungan....

Masih ada rupanya macai kuali yang terus menyepin kisah PAS tak pandai berbahas di parlimen, tak tahu nak bawa RUU 355 ke perbahasan parlimen. kena kencing dengan Umno dan terima dedak dari Umno.Sebetulnya sudah banyak juga usaha usaha dari cybertrooper PAS kalau di lihat dalam banyak Whassup group dan FB serta penjelasan yang dibuat di TKO  bahawa RUU 355 bukan menunjukkan kelemahan PAS tetapi sebalikya sudah menjelaskan satu perkara,PAS  sedang bersiapa siaga untuk mengambil alih pemerintahan negara.Tetapi macai kuali masih mahu menunjukan PAS tidak pandai dan tidak layak dengan membawa hujah hujah longgar, kadang kadang lawak serta gila babi.Mereka tidak mahu mendengar penjelasan yang diberi seperti mereka masih tidak boleh melupa kisah UG PAS-Umno dan kisah fitnah dedak 90 juta yang sudahpun kantoi.

RUU 355 untuk peringatan  adalah kejayaan PAS apabila berjaya menjadi pembentang "swasta"parlimen.Cuba macai kuali sebut di manakah lagi usul swasta sejak zaman Mahathir jadi PM Umno? Siapakah pembentangnya? Ada PH jadi pembentang?

Membentang dan membahasnya pula perlu kepada dua perkara berbeza,ia itu membentang perlukan kelulusan PM dan pembahasan pula perlu kepada pengurusan parlimen di bawah kuasa speaker.Tetapi PAS sebagai pembentang ada juga kuasa untuk menangguhkannya dan kuasa ini sudah pun diambil oleh TGHH untuk menangguhkannnya.Itu kelebihan PAS yang rasanya sudah pula disadari oleh Umno dan juga PH tetapi macai mereka tetap mahu menyepin isu RUU 355 sebagai tanda kelemahan PAS.

PAS sudah berada di pihak atas( upper hand) dalam isu RUU 355 dan sepatutnya ini boleh mengunci mulut macai kuali dari terus mendakwa MP PAS menikusdi parlimen, tidak seperti MP PH yang tunjuk hebat tapi penakut di parlimen.PAS sudahpun mempunyai suatu isu yang boleh dibawa kepada PRU 14 sebenarnya sebab apabila speaker menyebut RUU 355 adalah urusan parlimen nombor 7 tetapi perbahasan hanya akan dijalankan kepada urusan nombor 6 sahaja pada sessi ini.

Ini bermakna RUU 355 akan terus tertangguh sehingga selepas PRU 14 yang tempoh penggal parlimen akan tamat pada mei tahun 2018.Sedangkan pada penggal ini MP PAS sudah berkurang kerana dicuri oleh kuali dan pada masa yang sama, walaupun parlimen memiliki MP Islam yang majoriti, tetapi sokongan pada RUU 355 dikesan hanya oleh beberapa MP PAS sahaja(tolak satu yang mempelam manis)  dan beberapa MP Umno yang jumlahnya menjadi minoriti.Bermakna RUU 355 akan ditolak kalau dibahaskan sekarang.

PAS membuktikan mereka bijak bukan seperti didakwa oleh macai kuali, membawa RUU 355 ke depan PRU 14 bermakna pula komposisi MP akan berubah.PAS mempunyai peluang untuk mendapatkan MP yang majoriti selepas PRU 14 untuk menyokong RUU 355 dan pada masa yang sama PAS juga berpeluang menguasi pengurusan parlimen apabila berpeluang untuk memenangi kerusi majoriti bersama gabungannya GS.

Dari itu RUU 355 akan mempunyai peluang selepas PRU 14.Dan untuk menarik sokongan sudah pasti RUU 355 akan jadi bahan kempen bukan untuk UG PAS-Umno tetapi untuk kemenangan GS.Perkara ini  sekaligus menolak sama sekali kata kata perli oleh macai kuali sebelum ini bahawa PAS bukan mahu menang pilihanraya kerana tidak mahu bersama PH.

Cuma malangnya mereka agaknya sudah tersedak dedak kerana tidak menyedari perancangan yang PAS buat bersama parti Ikatan yang kecil, tidak sedar bahawa Umno sudah lama mengajar PAS untuk merangka pelan tindakan apabila Umno pernak memerli PAS bertanding 70 kerusi tapi nak perintah negara.PAS sudah cukup belajar dari ini juga dari pengajaran yang diperolehi hasil pakatan bersama DAP dan PKR.PR yang disedari oleh PAS sedang cuba memerangkap PAS untuk menjadi liberal seperti mereka mula mengambil langkah langkah perlu untuk kelangsungan jemaah Islam walaupun segelintir dari ahlinya terjerat dengan jerat liberal dan tersilap islah kepada kuali.

Ternyata langkah BPMS dan lain lain langkah yang diambil PAS berkesan dan akan terus berkesan apabila RUU 355 timbul menjadi bahan kempen PRU 14  terutama untuk pengundi Islam.

PH baru saja membuktikan mereka tidak boleh bersama PAS dalam BPMS apabila mengambil keputusan untuk berdemo berasingan kepada Trump dan sekaligus menjelaskan kenapa PH tidak akan mampu menjadikan RUU 355 sebagai bahan kempen mereka.Pertandingan semakin jelas akan jadi 3 penjuru, PH akan lawan BN dan PAS serta PAS juga akan lawan BN dan PH dengan satu bahan  kempen untuk Islam sedangkan PH cuma ada cerdik pandai yang mendakwa boleh menyelamat negara tetapi bukan menyelamatkan Islam, mana yang akan pengundi Islam pilih?Sedangkan Umno/BN tidak puyai apa apa.....

"


................................
Dihantar untuk paparan TKO (Tranungkite)
Oleh:
senik
Posted on Sunday, December 17 @ 11:22:23 MYT
Dilulus untuk paparan oleh AbuBakarMat







Jom Ubah
Klik Untuk lihat paparan iklan
   * Sila e-mel kepada [email protected]. Dapatkan maklumat lanjut di SINI

  1. Paling mudah, Paling murah, Pakej lengkap, Sistem hebat, INCOME lebat, Jangan terlambat

  2. PELUANG JANA PENDAPATAN DENGAN JUAL PREPAID TOPUP. DAFTAR AGEN RM20 JE

  3. BUAT DUIT DENGAN BISNES EMAS 999 SECARA ONLINE

  4. Garam Bukit, Little Trees, Tasbih Digital, Samping Songket, Butang Baju Melayu, Bantal Panas HARGA BORONG  

  5. POWER GILER!! Sistem yang dianggap mengarut dan giler ini rupanya lubuk buat duit... 

  6. BISNES Makanan POPULAR - DONUT, Puff, KEK, Putu, BUN, Pau, PIZZA, Taufufa, Murtabak, Bisnesair. Pelajari Disini >>> 


 
Klik untuk pakej iklan

* terdapat ruang iklan kosong di sini sila hubungi [email protected] gmail.com
Artikel Hari Ini

Tidak Boleh Solat Atau Sembahyang. Jika Anda Tak Boleh Terima, Sila Hantar Surat Peletakan Jawatan

'Cikgu pembangkang' digesa berhenti kerja kata Menteri UMNO

Bolehkah AirAsia bayar kerugian yang ditanggung oleh pelanggan kerana pengabaian rasa kemanusiaan?

Lepas Tangkap Pasangan Berkhalwat, Pegawai Agama Pula Rogol Gadis 14 Tahun

Grand Design Mahathir dan UMNO?

Majlis Perasmian Mesyuarat Agung Caw-Cawangan Jerai

Munajat "BANGKIT PERTAHANKAN KELANTAN" di Wisma Madu, Machang

Bulu Mata Membeku? Ini Kampung Paling Sejuk Di Dunia!

Mahathir Diperangkap Oleh Jamal Tongkol... Ini mesti Pecah Panggung..

Dialog Rakyat Dun Beserah, Pahang

[ Artikel seterusnya.. ]
Login
Nickname

Password

Don't have an account yet? You can create one. As a registered user you have some advantages like theme manager, comments configuration and post comments with your name.
Related Links
· More about Analisis Isu
· News by AbuBakarMat


Most read story about Analisis Isu:

Perbuatan Sultan Selangor laga pipi dengan Kavita Kaur amat memalukan

Haji Saiful Bukhari Kantoi Lagi

ALLAH Tunjuk Dosa TUN DR. Mahathir?

Tahniah Zizan, padan muka Pakatan...

FIKIRKAN : Ada sesuatu yang tidak kena Najib di Gaza.
Article Rating
Average Score: 5
Votes: 1


Please take a second and vote for this article:

Excellent
Very Good
Good
Regular
Bad

Options

 Printer Friendly Cetak Artikel

 Send to a Friend E-Mel kpd Kawan

"RUU 355 bakal jadi bahan kempen PAS!" | Login/Create an Account | 6 comments | Search Discussion
The comments are owned by the poster. We aren't responsible for their content.

No Comments Allowed for Anonymous, please register

Re: RUU 355 bakal jadi bahan kempen PAS! (Score: 1)
by jung_mende on Sunday, December 17 @ 14:05:19 MYT
(User Info | Send a Message)

Kesimpulannya ialah:
 
1. PKR mempunyai Tokoh Liberal (Islam celap-celup)
2. DAP mempunyai PAN termasuk harum manis darab 20
3. PAN mempunyai DAP 
4. PAS mempunyai Islam termasuk RUU  355
5. Bersatu mempunyai Tun Taik yang hanya pandai berak tapi x tahu basuh
6. UMNO mempunyai GST
7. PH tak punya apa2... wujud kal ma'dum 



Re: RUU 355 bakal jadi bahan kempen PAS! (Score: 1)
by uncle_melly on Sunday, December 17 @ 15:05:38 MYT
(User Info | Send a Message)

Kasihan si senik senak. tulis panjang2 tp merepek. Perjuangan PIS hanya tertumpu pada kanun jenayah syariah seolah2 kalo lulus sekalipun mcm la ekonomi msia pulih dan kos sara hidup rakyat menurun.

ruu bukan penyelesaian kpd masalah ekonomi, bukan penyelesaian kpd masalah sosial. ruu cuma sekatan sementara. sedangkan pendidikan lah yg mengubah minda dan taraf hidup masyarakat. ini yg patut PIS tekankan. bukan tak habis2 dgn ruu yg nak hukum org aje.

Amat kasihan PIS menganggap dpt usul dan tangguh ruu di parlimen merupakan kejayaan besar. kalau begini la standard PIS, elok humban sahaja la parti ni ke dalam loji IWK. 




Re: RUU 355 bakal jadi bahan kempen PAS! (Score: 1)
by BRap on Sunday, December 17 @ 18:03:27 MYT
(User Info | Send a Message)

Ari tu kat knduri kawin...

Majoriti saudarenye  org bugis dr berlainan parlimen...

Sblum ni diaorang kuat dgn mahathirsm...

Tapi tetiba berubah 360degree...

Katenye mudah je...

Kite nk bg parti madey mnang...

Tapi dh dipnggilnye kite lanun...

Nk sokong umno jauh skali...

Dh serik LA tu...

Dr undi bn baik undi PAS...

Brangan je LA pH nk tawan johor... 

 

 




Re: RUU 355 bakal jadi bahan kempen PAS! (Score: 1)
by kmuhammad on Monday, December 18 @ 01:38:42 MYT
(User Info | Send a Message)

Saya orang Bugis Johor , Batu Pahat. Hishamuddin tu pun Bugis Johor. Melayu Johor gerenti tak sokong Mamak Tongkang Tun Taik.

Memang baguslah Syariah di kempen penguatkuasaannya. 

Allah dah janji kalau syariat ditegakkan ,Allah bagi banyak berkat dan kekayaan. GST takkan dapat mengatasi keberkatan dan kekayaan yang Allah bagi. Segala produk yang kamu jual , jikalau compliant terhadap syariah , maka produk itu akan membuahkan hasil berlipat ganda. 

Ini janji Allah. Bukan janji manusia. Janji manusia macam janji Anwar Ibrahim. Cakap tak serupa bikin. Akhirnya jadi boneka DAP. Bodoh punya manusia. 

Kalau kita ada Allah sebagai pemberi rezeki , tiada siapa yang akan dapat mnjadikan kita miskin. Ingatlah , rezeki ada di mana-mana. Burung yang tak pergi sekolah tu pun Allah bagi rezeki. Monyet yang tak pergi universiti Allah boleh bagi rezeki. Inikan pula kita manusia.

 




PANDANGAN DALAM LAMAN INI
TIDAK SEMESTINYA MENUNJUKKAN SIKAP WEBMASTER @ IBT
(IKATAN BLOGGER TERENGGANU - IBT)

Dasar Kami : Menyiarkan semua email pengunjung tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan.
(Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan. Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat)

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.
E-mel : tranung2006@yahoo.com atau Webmaster : tranungkite@hotmail.com

764 Lorong 5 Kiri, Jalan Nibong Stesyen,
23000 Dungun, Terengganu Darul Iman
Tel/Faks : 09-844 8001



All logos and trademarks in this site are property of their respective owner.
The comments are property of their posters, all the rest © 2005 by me.
You can syndicate our news using the file backend.php or ultramode.txt
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.